Crowdfundingul
Crowdfundingul este una dintre cele mai utilizate metode de obtinerea a fondurilor necesare pentru lansarea pe piata a startup-urilor din Occident.
Crowdfundingul este o forma de strangere de fonduri care se realizeaza online, pe platforme speciale, unde antreprenorii isi listeaza proiectele (produse sau servicii)
Aceste proiecte sunt finantate apoi de utilizatorii platformei, care pot fi atat persoane fizice cat si juridice, care doresc sa contribuie la punerea in practica a acelor proiecte.
Departamentul pentru IMM-uri a elaborat un proiect de lege cu scopul de a reglementa acest domeniu
Platforma detine propriul regulament de functionare.
Crowdfundingul se intentioneaza a functiona pe aceasta platforma , denumita in acest caz : pre-selling sau advance selling , atunci cand un start-up urmeaza sa lanseze un nou produs si convinge membrii comunitatii sa comande acel produs si sa il plateasca inca din faza de design sau de prototip.
Cu banii astfel obtinuti, compania va finaliza procesul de dezvoltare a produsului respectiv.
Este evident atunci , potentialul crowdfundingului ca solutie nu doar de finantare, dar si de promovare, sustinere a unor proiecte exceptionale
Acestea pot fi sansa Romaniei la o societate mai buna, mai curata, mai aplecata spre valori
Finanţarea de proiecte şi a unor companii tinere prin apeluri lansate pe internet pentru strângere de fonduri ("crowdfunding") a cunoscut o creştere explozivă anul trecut